söndag 12 augusti 2012

En stadstur !

Denna helgen arbetar Joel extra så jag har fått försöka roa mina små så gott det går ! Igår tog vi bussen upp mot stan. I området vi bor finns det tre stadsbusslinjer att välja emellan vilket kan låta otroligt bra, och vilket det skulle vara om inte två av linjerna vore fulla med barnvagnar direkt från startstationen ! Vi tar alltid den "mindre" busslinjen där vi kan gå på vid andra hållplatsen, där är det sällan fullt MEN är det fullt får man vänta ca 30 minuter på nästa avgång ! Bussturen tar ca 10-15 minuter upp till city ! Barnen gillar att åka buss så det är aldrig några bekymmer, de vet vad som gäller och sitter alltid still. Väl på stan gick vi först till HM där jag inhandlade några mammatoppar, barnen fick välja varsin grej att köpa. Milo valde en tröja med Blixten på och Nova ett par blå ballerinaskor
Bild lånad från google Blev en del shoppat på HM eftersom jag fått mina guldbonuscheckar ;-) ! Något ska man väl ha för att man handlar det mesta på HM ;-) ? Sedan åt vi på Mc Donalds, barnen äter happymeal och oftast med juice till, jag vill inte ge barnen läsk allt för ofta och coca cola vill jag inte ge alls. Örebro city med barn funkar alltid toppen tycker jag, DOCK skulle en lekplats vid city vara underbart, nu får man ta en promenad för att komma till en bra lekpark !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar