onsdag 7 november 2012

Leksaksavdelningen på ICA

Jag gillar vår lokala ICA, man hittar bra, priserna är okej och den ligger smidigt till på vägen hem från förskolan MEN några som hittar lika bra är mina barn. Först stannar de vid köpfilmerna ... sedan kutar båda till leksaksavdelningen, sedan till tidningarna. Oftast går det lugnt till ,men i förrgår bröt Milo ihop för han ville köpa något. På ett sätt föredrar jag större butiker i dessa fall, där är det inte lika lätt och frestande, iallafall inte för mina guldkorn ! Nu har jag undvikit att handla ett par dagar, men idag måste jag dit ... man kan ju alltid muta med en studsboll på vägen ut ;-) Har ni samma "problem" med era barn?
Och ja jag försöker vara en pedagogisk mamma, barnen får hjälpa till och plocka varor, jag förbereder de innan på vad vi ska ha, de får uppdrag osv. Jag är även noga med att poängtera om det är godisdag eller om de får köpa någon sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar